Aplicațiile mobile reprezintă o oportunitate pentru companii de a se diferenția de concurență. Prin comunicare directă cu clienții, creșterea loialității acestora și alte beneficii, business-urile pot obține creșteri semnificative în profit. Citește articolul pentru a afla motivele cele mai importante pentru care ar trebui să alegi dezvoltarea unui mobile app pentru compania ta.
Este cel mai direct mod de comunicare
Principalul motiv pentru care ar trebui să optezi pentru dezvoltarea unei aplicații mobile este acela că reprezintă cel mai direct mod de comunicare, după sms. Utilizatorii primesc direct “sub nas” noutăți și oferte prin push notifications – mesajele de tip notificări care apar pe device-uri mobile. Un mare avantaj al push notifications este faptul că utilizatorii nu trebuie să fie activi în aplicație ca să le primească.
Prin comparație cu campaniile de sms, push notifications se trimit fără costuri suplimentare. În plus, utilizatorii au control total asupra acestora, având posibilitatea de a le opri sau sorta doar tipurile de care sunt interesați. În schimb, mesajele vin de multe ori nesolicitate și nu au posibilitatea de sortare, iar anularea lor presupune eforturi mai mari. Din comoditate, mulți nici nu demarează procesul de anulare.
Crești notorietatea brandului
Să ai logoul companiei mereu pe ecranul telefonului clienților tăi este o mare realizare. Chiar dacă aplicația ta nu va fi folosită zilnic, doar fapul că se „împiedică” de logoul și numele companiei tale face ca acestea să fie memorate cel puțin la nivel subconștient. Data viitoare când au nevoie de ceva din categoria de produse în care se regăsește compania ta, te poți număra printre primele opțiuni. Astfel, câștigi share of mind și poți ajunge chiar top of mind.
Analizând rezultatele mai multor studii, cei de la Hackernoon au concluzionat că, în 2017, o persoană utilizează telefonul mobil 4 ore pe zi în medie. Așadar, într-o săptămână ne petrecem mai mult de o zi pe telefon. Nu ai vrea să apară și compania ta în acele ore?
Crești numărul clienților loiali
A atrage un client nou este mult mai costisitor decât a reține unul vechi. Un client fidel încheie mai multe tranzacții, generând un profit mai mare, și este mult mai probabil să recomande și celor apropiați produsele ori serviciile tale.
Aplicațiile mobile sunt un instrument perfect pentru a crea programe de fidelitate. Cei de la McDonald’s au oferte speciale pentru utilizatorii app-ului: la 5 coduri de cafea scanate, oferă una gratis.
Aduci plus de valoare pentru clienți
Pentru a-i convinge pe clienți să descarce aplicația mobilă, le poți oferi un premiu sau discount. Cum îi determini însă să revină și să interacționeze continuu cu aceasta? O soluție eficientă este oferirea de vouchere, discounturi sau premii.
Mai mult, când vine vorba de promoții limitate, utilizatorii aplicațiilor mobile pot fi primii care vor afla despre acestea prin push notifications. Nu este avantajos doar pentru clienți, ci și pentru tine: expunerea ofertelor crește semnificativ, iar gradul de conștientizare de asemenea. Reține că aici nu vorbim despre bannere, care se confruntă cu ad blindness, ceea ce înseamnă că pot fi cu ușurință ignorate; nu vorbim nici despre newslettere, care nici nu sunt deschise de către cei care nu sunt interesați; ci vorbim despre notificări care vin pe telefonul mobil, cel care este mereu în buzunarul nostru și pe care ajungem să îl verificăm și involuntar.
Oferi noi oportunități de engagement
Prin intermediul aplicațiilor mobile poți crea noi experiențe surprinzătoare pentru clienții tăi. Un exemplu este strategia de gamification, care presupune aplicarea unor reguli de joc în contexte de business: câștigarea de puncte și trecerea la diferite niveluri, concomitent cu câștigarea anumitor beneficii sau premii.
Astfel, nu oferi doar un beneficiu financiar, ci și divertisment și chiar posibilitatea de creare a unei comunități. În 2011, Samsung a folosit gamification pentru a porni proiectul Samsung Nation. Utilizatorii erau încurajați să posteze review-uri, să răspundă la întrebările altor utilizatori, să distribuie conținutul pe rețelele de social medial și să facă alte activități, fiecare task acumulând un anumit număr de puncte.
Sursă: https://www.youtube.com/watch?v=Ht9hersYe6w
Ești acolo mereu pentru clienți
Unul dintre cele mai mari avantaje când vine vorba de aplicații mobile este faptul că nu necesită conexiune la internet, putând fi utilizate și offline. Astfel, dacă aplicația este una cu adevărat valoroasă pentru clienți, poate fi folosită când sunt într-o lungă călătorie.
De exemplu, aplicația mobilă a celor de la Netflix permite descărcarea videourilor în device, pentru a putea fi vizionate oricând se dorește, fără să se depindă de conexiunea Wi-Fi sau de datele mobile.
Monitorizezi continuu
Pentru a evalua performanțele aplicației mobile, poți verifica statisticile, urmând ca apoi să aduci îmbunătățiri în funcție de rezultate. Poți vedea câți dintre utilizatori au descărcat aplicația, câți o folosesc, câți permit push notifications. De asemenea, poți vedea câți utilizatori au deschis fiecare notificare în parte.
Te diferențiezi
Nu te gândi că aplicațiile mobile sunt o soluție viabilă doar pentru companii mari, cu buget pe măsură. Chiar dacă ai o companie locală, un mobile app bine implementat, care aduce utilitate reală utilizatorilor și creează customer engagement prin programe de fidelizare și oferte personalizate îți poate crește profitul.
Așadar, o aplicație mobilă poate deveni un instrument care aduce plus valoare atât utilizatorilor, cât și ție ca business, generând profit. Diferențiază-te de concurență și contactează-ne pentru a dezvolta o aplicație personalizată pentru business-ul tău! Trimite-ne un email pe office@brandweb.ro sau scrie-ne un mesaj aici: https://goo.gl/WqTdEt.
Surse:
https://hackernoon.com/how-much-time-do-people-spend-on-their-mobile-phones-in-2017-e5f90a0b10a6