Ne apropiem de cea mai frumoasă perioadă din an... O perioadă frumoasă nu doar pentru că ne reunim cu familia (chiar dacă poate reuniunea de anul acesta este virtuală), dar și pentru că avem ocazia să vedem cele mai emoționante reclame de la cele mai mari branduri. Așa că am selectat cele mai interesante reclame de Crăciun, pe care vă invităm să le vizionați alături de o ciocolată caldă.
Reclame din 2020
DocMorris ne spune o poveste emoționantă despre iubirea și motivația unui bunic:
În această perioadă trebuie să păstrăm distanța chiar și față de cei dragi, iar dorul devine tot mai apăsător. Chiar dacă ziua de Crăciun și momentul deschiderii cadourilor ar putea arăta diferit anul acesta, un cadou potrivit poate alina dorul până la momentul revederii. Vezi aici ce o bucură cel mai mult pe bunica din spotul pentru Etsy:
Cum știm că un cadou este perfect pentru cineva? Ne punem în locul acelei persoane - așa ne sugerează cei de la Macy's în reclama In Dad’s Shoes, în care o fetiță petrece o zi în papucii tatălui ei și își dă seama care este cadoul perfect de Crăciun. Vezi mai jos la ce concluzie a ajuns:
Un spot cu care mulți dintre noi rezonează și care are un vibe foarte real este cel de la Meijer. Având în vedere că mai toate evenimentele și acțiunile de zi cu zi au fost anulate, există și sentimentul că și Crăciunul ar putea fi anulat. Însă la final se întrezărește o licărire de speranță:
Spotul celor de la Woodies ne reamintește cât de ușor este să faci un gest mic, dar de impact pentru cineva drag sau chiar vecinul tău:
În reclama The show must go on, Amazon a prezentat povestea unei tinere balerine ale cărei visuri sunt spulberate de pandemie. Vezi cum este ajutată aceasta să treacă peste toate obstacolele și de către cine:
Nu-i așa că lumea ar fi mai bună dacă am oferi fiecare puțină dragoste? Waitrose & John Lewis ne arată în spotul Give A Little Love că împreună putem aduce o mare schimbare.
Timpul trece repede, dar unele amintiri și tradiții rămân pentru totdeauna și ne amintesc de vremurile trecute. Cei de la Disney ne prezintă o poveste emoționantă a unei bunici și nepoatei ei:
Aldi îl prezintă pe Kevin, un morcov care se grăbește să ajungă acasă pentru a petrece Crăciunul alături de familie. Vezi dacă a ajuns Kevin la timp:
Oldies, but goldies
Comunicarea celor de la Heathrow a fost mereu îndreptată spre conectarea oamenilor cu cei dragi. În spotul de Crăciun din 2016, ne amintesc că cel mai frumos cadou este să venim acasă:
O reclamă extrem de emoționantă a fost lansată în 2015 de cei de la EDEKA. Spuneți sincer, vi s-au umezit și vouă ochii?
Cei de la Erste Group ne prezintă povestea emoționantă a unui arici, care are dificultăți de integrare în grup din cauza spinilor. What would Christmas be without love? este un exemplu despre puterea iubirii și a toleranței, prin care poți să depășești orice obstacol.
Lanțul de magazine John Lewis ne-a obișnuit ca în fiecare an să realizeze reclame emoționante și spectaculoase. Spotul din 2013 prezintă un iepure care îi cumpără un ceas prietenului său ursul ca să se trezească la timp din hibernare pentru Crăciun, pe care l-a ratat în fiecare an. Aproximativ 48% dintre oameni au avut o reacție emoțională intensă la vizionare acestuia:
În 2019, a prezentat povestea de prietenie dintre o fetiță și micul dragon Edgar:
Să poată spiritul Crăciunui să aducă împreună până și inamicii, chiar și pentru scurte perioade de timp? Așa ne arată cei de la Sainsbury's:
În unele campanii sunt încurajate adopțiile, voluntariatul sau pur și simplu să faci un bine pentru cineva. Cei de la Dogs Trust vor să transmită prin spotul A dog is for life, not just for Christmas că a adopta un animal înseamnă a ne asuma un angajament pentru toată viața și că nu trebuie privit doar ca un cadou de Crăciun:
Tot în această idee este și povestea unui cățel de pluș ce este abandonat, dar apoi salvat de o echipă, îngrijit și adoptat.
Despre impactul reclamelor de Crăciun
Crăciunul este o perioadă foarte emoționantă, care creează nostalgie și ne aduce aminte de vremurile când eram copii și grijile aproape că nu existau. Astfel, și reclamele de Crăciun au un puternic impact emoțional. Un studiu derulat de Unruly în 2019, în care analizează reclamele de Crăciun din UK din ultimii 5 ani, arată că probabilitatea să plângi la o reclamă de Crăciun e de două ori mai mare decât în cazul unei reclame obișnuite și că, în comparație, sentimentele de tristețe provocate sunt cu 100% mai intense. Însă și probabilitatea să te facă să zâmbești este mai mare în cazul reclamelor de Crăciun, iar 86% dintre consumatori trăiesc sentimente intense de fericire.
Crăciunul este pentru familie, prieteni și pentru timpul petrecut împreună. Brandurile ne aduc spiritul Crăciunului în fiecare an, fie că vorbim de brand de fashion sau de un supermarket. Pentru tine care este cea mai frumoasă reclamă de Crăciun?