Indiferent de obiectul de activitate sau de mărimea afacerii, ai nevoie de promovare. Modalitățile de promovare sunt diverse și, totodată, costisitoare, dar orice antreprenor bun urmărește să folosească o modalitate cât mai eficientă și mai puțin costisitoare, care să îi ofere rezultate garantate. Așadar, în articolul ce urmează ne-am gândit să facem o paralelă între promovarea cu ajutorul Campaniilor de Google AdWords și modalitățile de promovare clasice. Vom folosi exemplul împărțirii de flyere, nu de alta, dar am avut clienți care s-au convins singuri că eficiența AdWords este mult superioară împărțirii de flyere.
- 89% dintre oameni se folosesc de internet, aproape zilnic, dacă nu chiar zilnic. Acest motiv este un avantaj pentru tine, având în vedere publicul extrem de mare de pe internet, cu siguranță o să găsești persoanele care ar fi interesate de produsul/serviciul tău, doar cu ajutorul unor click-uri, fiind simplu și ușor.
- Este o metodă mai puțin costisitoare. Imaginează-ți că dorești să informezi oamenii că îți deschizi afacerea și apelezi la împărțirea pliantelor pe stradă, dar, dacă analizăm această metodă, ne dăm seama cât de ineficientă ar putea fi. Cheltuielile de concepere, plata persoanelor care se ocupă de distribuirea acestora, timpul pierdut cu împărțirea lor, segmentare ineficientă, pot fi numai câteva dezavantaje.
- Are rezultate în timp real. Atunci când un utilizator găsește pe Google produsul/serviciul ce îl interesează, acesta îl poate comanda simplu și rapid, în maxim 5 minute. În cazul folosirii pliantelor, utilizatorul poate să își piardă din entuziasmul de a intra pe site pentru a vizualiza produsele/serviciile, având în vedere că pentru a ajunge pe site trebuie să parcurgă anumiți pași.
- Segmentare precisă a pieței țintă. Anunțurile tale apar doar persoanelor care folosesc cuvintele cheie stabilite, eliminând persoanele care nu sunt interesate de serviciile/produsele tale.
- Optimizarea campaniilor în timp real. În cazul în care un cuvânt cheie nu este potrivit sau un anunț nu are formularea corectă, acestea pot fi schimbate în timp real, fără costuri. Daca e să revenim la exemplul cu flyerul, în cazul în care acesta are o greșeală de ortografie sau design, corectarea lor poate fi costisitoare.
- Google AdWords oferă metode precise de măsurare a rezultatelor. Cu ajutorul instrumentelor puse la dispoziție în campaniile AdWords, poți afla în timp real ce anume caută un utilizator, cum a ajuns pe site-ul tău și de ce. În cazul pliantelor, poți avea clienți noi, dar nu vei ști cu exactitate că datorită pliantului cumpără produsele/serviicle tale, pe când cu Google AdWords vei ști clar traseul clientului până la site-ul tău.
- Rezultate imediate. Google afișează imediat anunțurile tale după stabilirea cuvintelor cheie, acest lucru aducându-ți trafic pe site imediat ce este activată campania.
- Plătești doar atunci când un utilizator face click. Acesta este cel mai mare avantaj. Google te taxează doar atunci când utilizatorul dă click pe anunțul tău. În cazul materialelor printate, nu ai certitudinea că banii investiți pe fiecare pliant va aduce un client sau potențial client.