Doar două cuvinte: GPeC SUMMIT. Cel mai tare eveniment de Marketing Digital & E-Commerce la 360 de grade, care a întrunit experți, antreprenori și angajați din marketing și comerț electronic.
Să vă spunem cum ne-am simțit în cele două zile de GPeC ar fi prea puțin. De aceea, am scris un articol întreg despre această experiență și ce am învățat în cadrul evenimentului.
Așadar, vă invităm să descoperiți ce s-a întâmplat la GPeC.
Welcome Kit, cafea de la Nespresso și sute de participanți care abia așteaptă să înceapă conferința. Așadar, Welcome to GPeC. După 2 ani în care evenimentul a fost organizat exclusiv în online, așteptările organizatorilor și participanților au fost foarte mari. Dar, ceea ce vă putem spune este că ne-a plăcut foarte mult și vom reveni cu siguranță și la următoarele ediții GPeC.
Conferința a fost deschisă de Andrei Radu, CEO & Fondator GPeC, care a prezentat agenda summit-ului, sponsorii și partenerii evenimentului. Conferința a găzduit experți, antreprenori și speakeri naționali și internaționali, care au împărtășit din experiențele și rezultalele proprii, au veni cu diverse recomandări și practici din marketing & e-commerce.
Oana Dumitrescu, Industry Manager la Google România ne-a prezentat câteva aspecte ale comerțului de export și ce afectează percepția consumatorilor:
Iar motivele de a trece la comerțul de export sunt:
Viitorul marketingului depinde de intenția publicului, alimentată de comportament. Agențiile de marketing trebuie să își schimbe mentalitatea, trecând de la concentrarea pe date demografice și psihografice la gândirea despre cum să răspundă intenției publicului prin conținut apropiat intereselor audienței.
Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă o schimbare de mentalitate pentru a ne concentra asupra modului în care concentrarea pe "Conținut + Marketing + Măsurare" poate avea un impact pozitiv asupra campaniilor dumneavoastră.
În cadrul acestei sesiuni, Avinash Kaushik, Digital Marketing Evangelist și Autor al cărții Web Analytics 2.0, ne-a prezentat strategia de marketing digital bazată pe 4 elemente cheie: "See, Think, Do, Care", strategie care răspunde intenției publicului prin conținut creativ și informații cheie.
Google dă cărțile pe față și ne anunță despre ultimele actualizări Google Analytics. De pe 1 iulie 2023 specialiștii PPC vor face tranziția de la Universal Analytics la Google Analitycs 4, GA4.
Google Analytics 4 este ultimul model de date lansat de Google,care permite analiza datelor de pe website-ul sau aplicația unei afaceri.
Prezentarea Kristei Seiden, Experienced Leader în Digital Analytics a fost despre schimbările și tool-urile acestui model și cum le putem folosi pentru a măsura traficul și implicarea pe site-urile și aplicațiile afacerilor.
Câteva dintre caracteristicile cu care vine Google Analytics 4 sunt:
Cum apreciezi dacă un site de E-Commerce are succes? Sau dacă ai încrederea de a cumpără produsul dorit de pe un site anumit? La aceste întrebări, ne-a răspuns Michael Aagaard, Senior Conversion Optimizer & Public Speaking Coach prin prezentarea sa despre 4 cele mai importante pagini de E-Commerce. Acestea fiind:
Prima interacțiune cu un site de e-commerce începe din momentul navigării utilizatorului cu home page-ul. Ai nevoie de 5 secunde pentru a-ți forma o opinie dacă pagina de pornire este de încredere sau nu și cel mai important, dacă te va determina să faci și alte acțiuni pe site: să cauți anumite produse, pe care, ulterior, să le adaugi în coș și să faci achiziția.
Practici recomandate pentru un Home Page:
Comunicarea unui USP
Header-ul site-ului trebuie să fie sticky
Prezentarea categoriile de produse și produsele respective
Prezența câmpului de căutare
Prezența datelor de contact
Practici recomandate:
Evitarea promoțiilor și a caracteristicile care nu sunt la locul lor
Separarea elementelor listei de produse
Prezentarea imaginilor, titlului produsului, preț
Filtre clare, care sunt recomandate a fi sticky
Practici recomandate:
Trebuie să conține între 3-5 imagine de o rezoluție înaltă
Butoane pentru mărimi/ culori
Informațiile despre livrare și retur trebuie să fie aproape de buton
Descrierea produsului / detalii mai întâi, apoi vânzarea încrucișată
Practici recomandate:
Prezentare clară a numărului total de articole și a prețului total
Ajustarea cantității/eliminării articolelor
În cadrul conferinței, am cunoscut-o pe Erin Weigel, Senior Product Design Manager. A activat timp de 8 ani în compania Booking.com ca Product Designer și a împărtășit participanților aflați în sală câteva sfaturi despre importanța designului pe site al produsului/serviciului din punct de vedere al experienței utilizatorului (UX).
UX este modul în care se simte un utilizator atunci când interacționează cu un site, iar sfatul lui Erin a fost de a ne concentra atenția asupra implementării tehnice, designului, trackingului și testării, pentru a identifica cum este experiența userilor pe site și ce aspecte pot fi îmbunătățite. De asemenea, recomandarea speakerului este să adoptăm o structură clară, accesibilă, cu navigare intuitivă și cu mesaje clare.
Cea de-a doua zi din GPeC SUMMIT a fost destinată cursurilor și workshop-urilor de Marketing Digital & E-Commerce, prezentate de cei mai buni experți și antreprenori în domeniu din țară, dar și din afara României. De asemenea, participanții au putut alege Masterclassul de Analiză și Strategie de Marketing cu Avinash Kaushik.
Cele 5 cursuri din agenda GPeC:
Curs de Strategie de Marketing în Social Media cu Alexandru Negrea
Curs Intensiv - Google Analytics 4 pentru E-Commerce cu Eugen Potlog
Curs intensiv de Facebook & Instagram Ads cu Raluca Radu și Robert Dumitru
Curs intensiv UX & Marketing Tips pentru Creșterea Vânzărilor cu Andrei Radu
Curs intensiv - Vinde mai mult și profitabil cu Google Ads, curs susținut de Anabela Luca
Grea a fost decizia de a alege un singur curs din cele 5 prezentate în agenda summit-ului, dar decizia a fost evidentă pentru noi: Alexandru Negrea, Consultant și Trainer în Marketing și Comunicare B2B.
Alexandru a ținut cursul de Strategie de Marketing în Social Media, în care alături de alți 30 de participanți, printre care specialiști în social media și e-commerce, am vorbit despre crearea unei strategii de marketing și instrumentele de care avem nevoie pentru planificarea acesteia: setarea obiectivelor, construirea de personas, stabilirea subiectelor și a planului de conținut, definirea bugetelor necesare pentru promovare și construirea de pâlnii de vânzare.
EXTRAORDINAR! Și oamenii, și atmosfera, și informațiile pe care le-am primit de la speakeri și antreprenori. Știm, din edițiile GPeC anterioare cât de formidabilă e organizarea acestui eveniment, dar, în acest an au depășit orice așteptare. Organizatorii au adus în premieră speakeri internaționali, care au prezentat pe scenă ultimele actualități din marketing digital și e-commerce și au transmis niște vibe-uri pozitive celor prezenți în sală.
Deși, au fost două zile full cu informații și content consistent, participarea la GPeC SUMMIT are o importanță majoră în dezvoltarea și susținerea networking-ului cu diverși specialiști din domeniu.
Mulțumim organizatorilor și tuturor sponsorilor și partenerilor implicați în organizarea acestui SUMMIT, printre care:
Fan Curier, TBI Bank, Postis, Base Linker, DWF, Innoship, Sameday, Emag, Banca Transilvania, Packeta, Easy Sales, Cora, Poșta Panduri, LImitless, Frisbo, MTH, Debonaire, Gomag, GTS, cât și mulți alții.