S-a încheiat unul dintre cei mai prosperi ani din activitatea noastră. Putem spune că 2018 a fost pentru noi un an al inovării. Un an în care am început o schimbare a strategiei, de la outsourcing la a ne crea produsele noastre, venind pe piață cu aplicații mobile proprii. Un an în care nu doar că am învățat de la alții, dar am reușit să dăm mai departe din cunoștințele noastre.
Vedeți care au fost cele mai importante activități din 2018 pentru #teamBrandweb.
#1 HUMANIZE
Unul dintre cele mai dragi și provocatoare proiecte începute în 2018 este HUMANIZE Research Center for digital products. HUMANIZE este primul centru de cercetare din România pentru produse digitale, care oferă insighturi valoroase cu privire la comportamentul utilizatorilor.
La baza centrului de cercetare stă o tehnologie de eye tracking de ultimă oră, care, prin urmărirea mișcărilor ochilor, oferă informații importante cu privire la un comportament real, natural, obiectiv.
Patricia Bertea, Head of Research HUMANIZE:
„Oamenii sunt ființe vizuale. Canalul vizual este canalul principal de colectare a informațiilor – 90% din informații se primesc pe cale vizuală. Având în vedere că prin eye tracking se măsoară mișcările ochilor, mișcări care sunt automate și au loc foarte rapid, se colectează informații cruciale despre clienți. Pentru prima dată, companiile pot să vadă exact ce văd clienții lor. Putem să confirmăm astfel că, într-adevăr, ochii sunt oglinda sufletului.”
Lansarea oficială am ales să o facem la TeCOMM Cluj, în noiembrie, sub sloganul #EyesDontLie. Puteți afla mai multe detalii despre centrul de cercetare pe site: www.humanize.ro
#2 Poloniq
Ne-am lansat și în domeniul HoReCa, pentru care am creat aplicația Poloniq. Poloniq este un sistem intuitiv de rezervări, care ajută la crearea unei baze de date complete a clienților. Poloniq este o aplicație B2B de tip SaaS (Sofware as a Service), cu adresabilitate către restaurante, care are două tipuri de pachete cu plată lunară în funcție de opțiunile alese de client. Ambele pachete oferă acces la o interfață de administrare de unde echipa restaurantului gestionează solicitările venite de la clienți. Pachetul Premium oferă și un landing page personalizat, care, pe lângă formularul de rezervare, include informații legate de meniu și localizare.
Armand Bertea, co-founder Poloniq:
”Restaurantele și alte locații din domeniul HoReCa primesc rezervări de pe mai multe canale și, dacă acestea nu sunt agregate într-un singur loc, informațiile despre clienți se pierd și nu pot fi prelucrate. De aceea, am creat Poloniq - un instrument care te ajută să creezi o bază de date completă a clienților și să gestionezi rezervările dintr-un singur loc.”
Echipa Polonicilor a fost apreciată și la nivel regional. Armand, Mihaela și Alexandra au obținut la Startup Spinner 2018, organizat de Rubik Hub, premiul 2 din partea juriului și premiul 3 din partea mentorilor. De asemenea, au reușit să câștige premiul pentru Best Pitch la Demo Night powered by How to Web & The Grape – Iași Winter Edition.
Aflați mai multe detalii aici: www.poloniq.ro
#3 CozoApp și Harta Cozonacilor
Pentru cine nu știe, echipa noastră este formată din adevărați gurmanzi, mai ales când vine vorba despre cozonac. Așa că, înainte de Paște, am creat CozoMap – Harta Cozonacilor, unde toți românii se pot lăuda cu produsele frământate de ei, adăugând cozonacii pe hartă. CozoMap a venit ca un instrument de promovare pentru aplicația CozoApp, unde cei care vând și cumpără cozonac pot adăuga anunțuri.
Am avut două campanii România coace cozonaci, una de Paște și una de Crăciun. Dacă în campania de Paște am umplut harta României cu cozonaci, trecând pragul de 9000 de cozonaci adăugați, în cea de Crăciun am extins harta la nivel internațional, în urma solicitărilor venite din partea românilor din diaspora. Tot în cadrul campaniei de Paște am organizat un eveniment caritabil de copt cozonaci cu echipa de fotbal Politehnica Iași, provocându-i pe jucători să schimbe echipamentul sportiv cu șorțurile de bucătărie.
Ne-am bucurat să vedem că proiectul a primit feedback pozitiv din piață, fiind considerat o idee originală și stârnind reacții de tipul „wow”. În plus, am fost nominalizați la WebStock 2018, iar cei de la Știrile ProTV ne-au comparat cu o adevărată „olimpiadă a cozonacilor”.
Vedeți Harta Cozonacilor aici: www.cozomap.ro
#4 ConfPACK
După participări la atâtea conferințe (vă povestim mai multe despre acest lucru imediat), am intuit nevoia pieței de a avea un sistem complet de gestiune a înscrierilor. Astfel, am creat ConfPACK, aplicația care adună într-un singur loc datele tuturor înscrișilor la conferințe și permite gestionarea acestora.
Avantajul ConfPACK este faptul că poate oferi landing page dedicat conferinței, cu program, speakeri și pachete. În plus, oferă un management facil al activității și permite integrarea cu plata online.
Detalii, pe site: www.confpack.com
#5 AgroAgent
Încă din 2016, ne-am îndreptat atenția către domeniul agricol, însă abia în 2018 am lansat produsul digital sub numele AgroAgent. Aplicația este ca o agendă digitală, menită să îi ajute pe agenții agricoli să devină mai eficienți. Sub sloganul Fii eficient, fii AgroAgent, aplicația facilitează comunicarea dintre producători, distribuitori și fermieri.
Mai mult, adună într-un singur loc toate comenzile plasate de agenții de vânzări, permițând tracking pe acestea. Beneficiul acesteia este că poate fi integrată cu un ERP și poate fi accesată de pe desktop & mobile, acest lucru fiind foarte important pentru agenții aflați mereu pe teren.
Puteți citit mai multe despre AgroAgent pe site: www.agroagent.ro
#6 Treasure Hunt pentru o echipă din Liga I
Dacă nu ați aflat până acum – deși bănuim că știți deja, ne numărăm printre cei mai înfocați suporteri ai echipei de fotbal Politehnica Iași. Așadar, ne mândrim să facem parte din echipa lor de marketing și încercăm mereu să venim cu idei care să aducă comunitatea de fani și mai aproape de echipă.
Cu acest scop, am organizat primul Treasure Hunt din România pentru o echipă din Liga I. În prima etapă a competiției, suporterii au căutat individual comori, ghicind indicii postate pe pagina de Facebook legate de sponsorii echipei. În cea de-a doua etapă, am format zece echipe din 5 fani și câte un căpitan din staff-ul Politehnica și i-am provocat să caute împreună comori în zona Copou a Iașului. Premiul cel mare pentru echipa câștigătoare a fost o zi petrecută cu echipa.
Campania a fost bine primită de public, locurile în competiție fiind imediat ocupate. Puteți citi aici pe larg despre căutarea de comori: https://www.iqads.ro/articol/44703/primul-treasure-hunt-pentru-o-echipa-de-liga-i
#7 Primul burger-manifest din România
Inspirați de evenimentele din România anului 2018, am creat pentru Cheffa Burgerul Inflaționist, primul burger-manifest, care conține 5% mai multe ingrediente, însă are un preț mai mic.
Tot pentru Cheffa, am organizat Campionatul ieșean de mâncat burgeri, special destinat celor mai curajoși gurmanzi. Câștigătorul a primit titlul de Marele Devorator de Burgeri. Evenimentul a stârnit interesul mediei, fiind prezenți cei de la Antena 1 și Digi24.
#8 Learning & sharing
După cum spuneam, în 2018, ne-am dorit foarte mult să împărtășim din cunoștințe. Astfel, Patricia a fost prezentă în calitate de speaker la conferințele:
Marketing In Direct București, cu prezentarea It’s not about beauty, it’s about brains
TEAM Cluj, organizat de Dental Initiative, unde le-a povestit medicilor stomatologi și tehnicienilor dentari despre branding personal
teamADventure Iași, unde le-a vorbit studenților pasionați de marketing și comunicare despre segmentarea pieței și strategii de poziționare
CodeCamp Iași, unde a prezentat Are you the Lexus of apps? Insights into how to HUMANIZE brand experiences through innovative apps
TeCOMM Cluj, unde am lansat HUMANIZE
Ca participanți, am fost prezenți la două evenimente de excepție:
UX Days București, primul bootcamp intensiv de user experience design din Europa de Est: www.uxdays.ro
Rebels and Rulers București, primul global forum pentru Open Branding: www.rebelsrulers.com/
#9 … și, nu în ultimul rând
Nu în ultimul rând, 2018 a fost despre oameni și echipă, despre #teamBrandweb, despre noi provocări, despre o nouă strategie.
Acum, când stăm să tragem linie, putem spune că anul trecut a fost unul provocator. Astfel, obiectivele pe 2019 nu pot fi decât foarte ambițioase.
Sperăm că ați avut cu toții un an minunat și că planurile de viitor sunt îndrăznețe!