Brandweb
Iulian Embach
16.05.2022
Top 8 tendințe E-Commerce ale platformei Magento 2 în anul 2022

Magento este una dintre cele mai populare platforme open-source pentru E-commerce

Magento este una dintre cele mai inovative soluții pentru dezvoltarea site-urilor e-commerce, fiind cea mai cuprinzătoare platformă online dotată cu numeroase tool-uri, teme și plugin-uri.

Dezvoltată în regim open-source, Magento permite clienților să controleze atât interfața, cât și funcționalitatea website-ului, oferind tool-uri de management pentru entități (clienți, produse, comenzi etc.), cât și tool-uri de marketing, SEO, mii de teme și extensii.

 

Venită sub umbrela Adobe în 2018, Magento, cunoscută și ca Adobe Commerce, este o platformă care, conform estimărilor, poate procesa până la 500.000 de produse pe un singur website și până la 100.000 de comenzi pe oră, ceea ce nu poate decât să-i întărească poziția pe podiumul platformelor e-commerce.


Versiunile Magento

Cu privire la opțiunile oferite clienților, Magento vine cu două versiuni:

  • Magento Open Source (cunoscut anterior ca Magento Community Edition), versiunea gratuită ce poate fi descărcată, customizată și găzduită pe propriile servere.

  • Magento Commerce (cunoscut anterior ca Magento Enterprise Edition), versiunea plătită a cărui cost diferă în funcție de planul ales, găzduită în cloud și cu numeroase alte avantaje.

 

Indiferent de planul ales, administrarea unui magazin online folosind Magento presupune și activități legate de managementul infrastructurii și a resurselor, fiind recomandat upgrade-ul periodic la ultima versiune pentru a beneficia de ultimele îmbunătățiri din punct de vedere al performanței, securității și nu numai. Din acest motiv, este pe deplin recomandată angajarea unor dezvoltatori de software cu experiență în ceea ce privește cunoașterea platformei Magento.

 

Magento și-a pus vizibil amprenta în zona platformelor de e-commerce

Magento oferă funcționalități de top și interfețe prietenoase inclusiv pentru dispozitivele mobile, ceea ce conferă o experiență extraordinară pentru utilizatorul final. Funcționalități precum cross-sell și upsell alături de multe alte opțiuni de business oferite de diverse extensii, generează o creștere a veniturilor într-un mod constant, generând mai mult trafic organic pe site.

Pe măsură ce lumea comerțului electronic progresează într-un ritm alert, comportamentul clienților, nevoile și interesele acestora, precum și tendințele de cumpărare se schimbă într-un mod uimitor. Prin urmare, Magento se adaptează nevoilor clienților și vine cu o serie de tendințe interesante pentru anul 2022.

 

Magento 2 vine cu 8 tendințe interesante pentru anul 2022

  1. Căutare vocală, funcționalitatea care a dus zona de e-commerce la un alt nivel.Dacă în 2018 procentul clienților care au făcut cumpărături online în urma căutării vocale a fost de 3%, se așteaptă ca în anul 2022 valoarea procentuală să ajungă la 22%. Numărul căutărilor în Magento 2 cu extensii de căutare vocală crește exponențial, oferind utilizatorilor și posibilitatea de selectare a limbilor pentru utilizatorul final.
  2. Realitatea virtuală/augmentată în Magento 2 permite clientului să vizualizeze produsul și cum va arăta acesta în anumite medii și împrejurimi. Spre exemplu, dacă dorești să-ți cumperi o ramă foto, poți simula cum ar arăta poza ta încadrată în diferite rame foto și cum s-ar încadra aceasta pe diverse piese de mobilier. Astfel de exemple au devenit tot mai folosite odată cu pandemia când foarte multe companii au ales calea transformării digitale.

  3. Inteligența artificială a schimbat semnificativ perspectiva marketingului digital. Brand-uri ca și Amazon sau Spotify se folosesc de comportamentele utilizatorilor pentru a determina nevoile acestora și a oferi servicii de calitate așa cum își doresc aceștia. Conform unui raport prezentat de Tech Jury (link aici), tehnologia AI poate crește productivitatea unui business cu până la 40%. Magento Commerce are deja integrată partea de Artificial Intelligence prin intermediul extensiei Product Recommendations care stimulează zona de customer engagement, crescând conversiile și veniturile magazinelor online. 

  4. Live streaming
    Unul dintre factorii principali ai digitalizării în lumea de astăzi este live streaming-ul, iar zona de comerț electronic beneficiază din plin de avantajele acestuia. Când se achiziționează produse online, clienții preferă să le examineze cel mai mult prin intermediul fotografiilor și ale clipurilor de prezentare, ceea ce a crescut dorința de a avea experiențele din magazinul fizic și în online.

  5. Progressive Web App (PWA)
    Prin integrarea tehnologiei PWA, interfața site-ului web va fi asemănătoare aplicațiilor când sunt vizualizate pe telefoanele cu sistem de operare Android sau iOS. Acest concept îmbunătățește semnificativ experiența utilizatorului pe site, fiind deja implementat de giganți mondiali precum Twitter, Gmail sau Starbucks.

  6. Push Notification, nu este altceva decât un scurt mesaj încadrat și trimis către clienți sau abonați prin e-mail-uri personalizate, SMS sau canale de social media. În cazul Magento 2, acest concept este folosit pentru a examina tiparele de cumpărare ale clienților și pentru a trimite notificări în funcție de nevoile acestora.

  7. Crește piața B2B, reducând semnificativ costurile și facilitând întregul proces de tranzacționare. Generația actuală este din ce în ce mai conectată la aplicațiile digitale pentru cumpărături online, aceasta reprezentând una dintre tendințele semnificative de care se folosesc comercianții ce utilizează Magento.

  8. Chatboții ajută la păstrarea clienților
    Chatboții din comerțul electronic au captat atenția clienților care doresc să aibă la dispoziție un robot care să le răspund activ și în timp util la toate întrebările. Așteptarea după un răspuns pe email este înlocuită din ce în ce mai des de astfel de roboți care prin ceea ce fac stimulează loialitatea și achiziția de produse. Magento a devenit un jucător important și oferă numeroase soluții în această direcție, inclusiv o integrare între chatbots și inteligența artificială. 

 

Dacă sunteți developeri cu experiență, activați în zona e-commerce sau doriți să migrați către Magento, recomandarea noastră este să luați în considerare aceste 8 tendințe în momentul dezvoltării shop-urilor online.

 

Înapoi la blog