Brandweb
Alexandra Hutanu
09.01.2020
Trenduri în e-commerce – De ce să ții cont dacă vinzi online

Început de an, perioada cea mai bună pentru planificare. Însă, pentru a planifica, trebuie să fim la curent cu preferințele clienților în materie de e-commerce, dacă activăm în domeniu. Ne vin în ajutor cei de la Magento, care au adunat și analizat răspunsuri de la cumpărători din 8 țări: Marea Britanie, Germania, Olanda, Franța, Italia, Spania, Emiratele Arabe Unite și Africa de Sud. Mai jos vă prezentăm cele mai importante rezultate ale studiului.

 

Ce îi determină pe clienți să revină asupra unei anumite companii și să repete achiziția? Iată câteva dintre motive:

- Livrarea gratuită – 66%

- Prețul – 56%

- Politica de returnare gratuită – 53%

- Livrarea în mai puțin de 5 zile – 40%

- Programele de fidelizare – 34%

Totodată, 41% dintre consumatori spun că sunt mai dispuși să cumpere de la un brand cunoscut. Astfel, pe lângă politicile de livrare, preț și programe de fidelizare, investiți în acțiuni de PR și de creștere a brandului.

 

Ce preferințe există la nivel de metode de plată? Statisticile ne arată că:

- 36% dintre consumatori ar evita un comerciant care nu oferă opțiunea de plată prin cardul de credit

- 34% vor să poată achita prin card de debit

- 29% sunt interesați de metodele de plată prin portofel virtual

- 19% ar prefera să plătească direct prin transfer bancar

- 5% și-ar dori să poată face plata în monede virtuale

 

Un trend în continuă creștere, care nu trebuie neglijat, este grija față de mediu. Consumatorii sunt tot mai preocupați de sustenabilitate și protejarea mediului și au aceleași așteptări și din partea companiilor. Politicile de mediu care ar putea încuraja alegerea unui anumit retailer sunt:

- Reducerea materialelor utilizate pentru ambalare – 44%

- Transparență cu privire la proveniența produselor – 44%

- Lipsa produselor fabricate din plastic de unică folosință – 28%

- Susținerea și donarea către cauze de mediu – 27%

Astfel, nu este de mirare că doar 14% dintre consumatori consideră că shoppingul online este benefic pentru mediu. Totuși, 15% dintre respondenți au spus că politicile de mediu nu le-ar putea influența decizia de cumpărare.

 

La nivel de website, iată ce contează pentru utilizatori:

- Ușurința de utilizare a site-ului – 53%

- Viteza de încărcare – 37%

- Disponibilitatea produselor din stoc – 36%

- Încărcarea rapidă pe smartphone – 29%

 

Rezultatele s-au obținut în urma intervievării online a 9,515 persoane din regiunea EMEA, în perioada 14 iunie – 3 iulie 2019. 

 

Tu ce planuri ai pentru pentru strategia de e-commerce de anul acesta?

Înapoi la blog