Ați remarcat în ultima vreme o creștere bruscă a traficului de pe site-ul dumneavoastră?
Probabil că v-ați bucurat, mai ales că nu a fost necesară nicio investiție în promovare pentru a atinge un număr mai mare de vizitatori.
Dacă ați văzut în Google Analytics evoluții precum cea de mai jos și știți că nu faceși niciun fel de promovare sau că nu ați schimbat nimic în strategia de promovare curentă, atunci e cazul să verificați dacă site-ul nu este afectat de trafic fantomă.
Pentru a verifica acest aspect, mergeți în Google Analytics la Achiziție, categoria Sursă/Modalitate.
Astfel, veți putea verifica toate sursele de unde primiți trafic.
De exemplu, în imaginea de mai jos se poate observa că aproximativ 22% din trafic este trafic fantomă.
De ce este important să identificați acest trafic?
Pentru că vă influențează negativ partea de statistici și analiză. Imaginați-vă că doriți să comparați traficul din luna aprilie 2014 cu traficul din luna aprilie 2015. Vă veți bucura că aveți o creștere semnificativă de trafic în 2015, însă aveți trafic fals, iar analiza nu va avea rezultate corecte.
Ce trebuie să faceți pentru a evita erorile în analiza datelor?
Trebuie să identificați sursele de trafic fantomă și să adaugați filtre în Analytics.
Cum faceți acest lucru?
Aveți de parcurs următorii pași:
Aveți mai jos și un printscreen din Analytics pentru o orientare mai ușoară.