Credem că e-mailingul nu este întotdeauna folosit la adevăratul potențial. Știm cu siguranță că este una dintre cele mai eficiente metode de marketing direct care poate genera conversii pe termen lung la costuri reduse.
Cuvintele cheie aici sunt "pe termen lung" și "costuri reduse". În realitate, pe termen scurt, costurile inițiale sunt destul de ridicate.
De unde vin aceste costuri?
În primul rând, vin din crearea bazei de date pentru newslettere. Investiția inițială poate fi considerabilă, însă companiile care înțeleg cum funcționează e-mailingul sunt dispuse să aloce fonduri pentru a avea o bază de date de calitate. Practica sugerează recompensarea unui potențial client pentru înscrierea la newsletter în general prin discounturi acordate la prima comandă.
Vezi cazul H&M – care oferă 25% discount.
Dar și un exemplu local – ArtGeorgies – care oferă un discount de -5%.
După ce v-ați creat o bază de date cu potențiali clienți, trebuie conturată campania de e-mailing.
Aici trebuie să bugetați partea de:
Costurile pot fi controlate dacă se optează pentru crearea de template-uri predefinite pentru mai multe tipuri de newslettere trimise într-o campanie.
Nu în cele din urmă, trebuie să luați în calcul și costurile cu softul de trimitere newsletter. Aici opțiunile sunt multiple, iar costurile variază în funcție de facilitățile oferite de platforme.
Noi vă recomăndam:
Alegerea platformei nu trebuie făcută doar în funcție de numărul de e-mailuri trimise pe lună și costul aferent, ci mai ales în funcție de performanța platformei la nivel de lucru cu baza de date de e-mailuri, segmentare – creare de grupuri,automatizare mesaje și, foarte important, partea de rapoarte, unde puteți urmări eficiența mesajelor trimise în campanie.