Brandweb
Alexandra Huțanu
06.09.2018
Cele mai plăcute situații neplăcute de pe un site

Paginile cu erori 404 pot fi comparate cu un coșmar, atât din percepția utilizatorului, cât și cea a celui care deține site-ul. Totuși, noi am găsit 5 excepții ce au reușit să se facă remarcate în rândul publicului. Cele 5 branduri au obținut rezultate pozitive prin tratarea problemei cu originalitate.

1. Emailcenter

Probabil una dintre cele mai amuzante exemple de pagini cu o eroare 404 este ce a site-ului Emailcenter. Utilizatorul are opțiunea de a naviga pe alte pagini sau de a se transforma într-un șef temporar și de a alege un vinovat pentru eroarea produsă. Aceștia folosesc o pagină 404 formată din două părți.

După ce utilizatorul și-a ales vinovatul, deasupra acestuia va apărea numele său împreună cu propoziția „Ești concediat!”. Sub fiecare membru al echipei sunt scrise diferite mesaje amuzante, ce anunță utilizatorul care sunt consecințele provocate de concedierea unuia dintre membri. Așadar, prin alegerea unui vinovat dintre cei patru, utilizatorului i se va sugera că nu este el de vină pentru greșeală. De asemenea, această opțiune este un mod potrivit de a crește interacțiunea cu utilizatorii site-ului.

2. Imdb

Cui nu îi place să audă citate din filmele preferate? Ei bine, cei de la Imdb au reușit să găsească o cale prin care să utilizeze citate din cele mai cunoscute filme pentru a distrage atenția utilizatorului de la situația inconfortabilă. Citatele sunt modificate astfel încât să se potrivească situației.

Ba mai mult, cei de la Imdb atribuie un link pentru a redirecționa utilizatorul către pagina filmului din care provine citatul. Astfel, se creează o diversiune prin care se distrage atenția utilizatorului de la adevăratul motiv pentru care el se află acolo.

3. Flippingbook

De data aceasta, conceptul se potrivește perfect cu numele site-ului. Pagina de eroare 404 arată un cuplu ce a pierdut o pagină dintr-o carte, fiind însoțiți de haosul provocat de către copilul și pisica acestora. Site-ul Flippingbook reușește să construiască un joc de cuvinte prin asocierea numelui brandului cu pierderea în sine a unei pagini de carte. Astfel, se creează o atmosferă prietenoasă și amuzantă, ce își îndeplinește scopul de a masca o situație care în mod normal ar putea fi percepută drept deranjantă.

4. 9GAG

9GAG este cunoscut pentru pozele, videourile și GIF-urile amuzante pe care le regăsim pe site. Astfel, pentru a se potrivi cu tematica, aceștia au ales să publice un GIF celebru. Meme-ul constă în GIF-ul în care Homer Simpson se retrage încet într-un tufiș, având fața celebrului cântăreț Tom Delonge din trupa blink-182. Prin adăugarea umorului specific, cei de la 9GAG își păstrează identitatea de brand. De asemenea, regăsim un îndemn din partea acestora cu privire la descărcarea aplicație, acest lucru fiind un bun call to action.

Așadar, este foarte important să ne ocupăm de cele mai neplăcute experiențe pe care un utilizator le poate avea pe site-ul nostru. Acest lucru trebuie tratat cu multă originalitate. În concluzie, ne dorim ca pagina 404 să fie specifică brandului nostru, să transmită cu ce se ocupă acesta și, poate cel mai important, să distragă utilizatorul de la faptul că pagina tocmai a avut o eroare.

Noi ne-am gândit că o pagină 404 e la fel de norocoasă ca o pisică neagră, așa că am făcut un design pe măsură. Vouă cum vi se pare?

Dacă aveți și alte exemple interesante, dați-ne un semn!

Înapoi la blog