Brandweb
Patricia Bertea
04.07.2016
De ce este SEO scump?

Întrebarea potrivită ar fi “De ce să nu fie scump atunci când locurile sunt limitate?”  

Da, locurile sunt limitate. Și nu vorbim despre primele 10 locuri din prima pagină de căutare, ci de cel mult primele 3. E un club exclusivist această primă pagină din Google, se muncește mult pentru a se ajunge acolo și se plătește în consecință.

Studiile arată că prima poziție din rezultatele Google atrage 33% din trafic, cea de-a doua 18% și traficul se reduce semnificativ pe măsură ce se înaintează spre poziția 10 (vezi grafic mai jos).

Revenind la subiectul “De ce este scump SEO?”, trebuie să precizăm că evaluarea costurilor unei campanii se face în funcție de următoarele aspecte:

  1. Cuvintele cheie pentru care se dorește optimizarea pentru motoare de căutare
  2. Competiția pe acele cuvinte cheie
  3. Localizarea geografică unde se dorește obținerea poziționării
  4. Statusul actual al site-ului
  5. Strategia de content marketing abordată

Astfel, costurile pentru o campanie SEO se împart în:

  • Costuri de audit – înainte de crearea planului de SEO trebuie analizat site-ul pentru a vedea care este situația optimizării on-site și off-site
  • Costuri cu programare web – modificări pentru un cod Google friendly, pentru creșterea vitezei de încărcare a site-ului, pentru crearea sau optimizarea versiunii de mobil a site-ului
  • Costuri cu copywriting – creare texte pentru descrieri, titluri și conținut
  • Costuri cu crearea și implementarea planului de content marketing (articole pe blog, articole în presă & social media)

Un alt motiv pentru care SEO este scump este durata de minim 6 luni pe care se desfășoară o campanie. Mai mult decat atât, SEO este un proces continuu, ceea ce înseamnă că site-ul trebuie monitorizat și după finalizarea unei campanii pentru a nu-și pierde poziția câștigată anterior.

Aceste monitorizări care se fac atât în timpul, cât și după campania efectivă, sunt posibile doar prin apelarea la software specializat. Costurile pentru un astfel de software încep de la 100 euro / abonament lunar pentru proiecte mici și pot ajunge la 400-500 euro pentru proiecte mari.

Pe lângă aceste detalii trebuie avut în vedere că o campanie de SEO nu este un one-man show, respectiv de cele mai multe ori nu este nici măcar o singură agenție implicată, ci mai multe. Este nevoie de specialiști în web development, web design și user experience, în copywriting și social media.

Evaluând costurile cu o campanie SEO apare întrebarea:

De ce să nu apelați la Google AdWords decât să mai mizați pe rezultate organice?

Răspunsul la această întrebare îl veți găsi într-o postare viitoare dedicată exclusiv acestui subiect.

Până la 30 octombrie 2015, partenerul nostru în software SEO oferă un discount de 50% pentru un audit inițial. Pentru mai multe detalii contactați-ne aici.

Înapoi la blog