Bannerele au fost o sursă importantă de generare de trafic încă din 1994. Fie animate, fie statice, acestea își dovedesc eficiența atunci când în loc să enerveze utilizatorul, îl atrag și-l fac să dea click.
Trei elemente cheie trebuie urmărite atunci când doriți să lansați o campanie de bannere:
Ce vrem să spunem cu aceasta? Bannerele trebuie privite din două perspective: convingătoare pentru a atrage atenția, ceea ce înseamnă că trebuie acordată atenție culorilor folosite, fonturilor, imaginilor și convingătoare pentru a-i determina să dea click. Creativitatea intervine la ambele niveluri, dar de cele mai multe ori intenția de a da click este influențată de copy – partea de text. De ce? Pentru că, în campaniile de bannere, textul - sau așa cum îi spunem noi headline-ul - este cel care selectează audiența.
Aveți mai jos 2 exemple în acest sens:
Nici nu mai este nevoie să amintim cât de puțin timp avem la dispoziție să convingem un utilizator să dea click pe un banner. Uneori este vorba de sub 1 secundă. De aceea, bannerele trebuie să aibă un mesaj cât mai ușor de reținut.
Nu încercați să comunicați tot istoricul produsului într-un banner. Nu veți câștiga un click în plus.
Alocați spațiu suficient pentru headline și nu uitați de un call-to-action, un îndemn care să-l facă pe utilizator să dea click.
În afara acestor 3 principii, înainte de a lansa procesul creativ trebuie să mai răspundeți și întrebărilor:
Vreți să câștigați notorietate sau vreți să vindeți? Dacă doriți notorietate atunci, recomandarea ar fi să alegeți bannere 100% personalizate care să respecte cromatic identitatea firmei și care să conțină în headline strategia de poziționare a firmei. Dacă doriți vânzare, atunci trebuie să evidențiați o ofertă limitată în timp.
Puteți alege fie animate, fie statice. Cele statice sunt recomandate în situațiile în care se poate comunica ceva scurt, altfel puteți alege animate dacă aveți nevoie de mai multe instanțe pentru a transmite mesajul complet.
Bătălia pentru plasarea bannerelor se dă într-adevăr pentru ceea ce înseamnă top page și deasupra foldline-ului, însă nu sunt întotdeauna și cele mai eficiente poziții din punctul de vedere al costurilor. Dacă site-urile pe care plasați bannerele sunt site-uri de conținut, atunci o poziție indicată poate să fie și bottom page, mai ales dacă articolele sunt segmentate în mai multe pagini.
Dacă doriți să aflați mai multe despre promovarea în mediul online, vă invităm să participați la seminariile noastre. Pentru mai multe detalii click aici.