Nu aș putea spune cât de recentă e schimbarea de design de la Booking.com, dar pot spune că, pentru un specialist în marketing online, e foarte vizibilă și justificată.
Deși modificările sunt la nivel de detaliu, ochiul specialistului le-a sesizat imediat.
Dar, de fapt, care sunt modificările?
Vorbim despre pagina de review-uri care înainte era așa:
Și după așa:
Ce e diferit?
S-au schimbat mai multe elemente în pagină, majoritatea având rol în User Experience.
De exemplu, se asigură usurința găsirii informațiilor și corelării diferitelor categorii de informații prin accesarea acestora din cadrul aceleiași pagini fără refresh și navigare suplimentară (vezi buton Foto – imagini cameră asociată cu review).
Dar și mai importante mi se par 2 modificări:
Decizia de a modifica ordinea tipurilor de review-uri este o decizie corectă, având în vedere că există studii științifice care au dovedit faptul că ordinea în care este prezentată informația are un rol important în procesul de persuasiune al clientului. Astfel, dacă ultimul review ar fi cel negativ, este de așteptat ca acesta să fie mai usor reținut de consumator, cu atât mai mult cu cât cercetările arată că review-urile negative sunt în general mai ușor reținute de consumatori și au o influență mai mare în decizia de cumpărare.
Inversând ordinea, cei de la Booking.com au încercat de fapt să reducă din influența pe care review-ul negativ o poate avea asupra deciziei de cumpărare.
Intervenția asupra ordinii review-urilor a fost completată cu modificarea de design. Pentru că roșul este o culoare care atrage atenția, respectiv grafica pe roșu arată aproape ca un semn de "Interzis", review-ul negativ a fost, în varianta nouă, înlocuit cu un gri deschis, iar pentru review-ul pozitiv s-a păstrat același verde.
În general, marile branduri nu vor face schimbări majore de design/layout, întrucât utilizatorii sunt obișnuiți cu un anumit ritual de navigare, însă chiar și modificarea unor mici elemente de design poate influența semnificativ cumpărătorii.