Deși nu există informații oficiale care să confirme faptul că site-urile care au versiune de mobil vor fi favorizate în afișarea rezultatelor căutării pe Google, totuși, în practică, am remarcat modificări ale poziției anumitor site-uri pentru care am dezvoltat versiune de mobil.
Trebuie avut în vedere faptul că rezultatele la nivel de SEO nu se produc atât de rapid (chiar dacă vorbim de 2 luni deja, în termeni de SEO e o perioadă foarte scurtă), și, mai ales, faptul că modificările în SERP nu pot fi spectaculoase și să vă rezolve problemele pe care le aveți cu traficul organic pe desktop.
Dacă încă nu ați urmat trendul mobile, iată ce trebuie să faceți pentru a vă adapta modificării de algoritm Google pentru mobile:
- Înainte de a porni la drum, faceți un audit SEO pentru a vedea statusul actual al site-ului și pozițiile în SERP (search engine page results) pe care le ocupați.
- Realizați un test de pagina pentru mobil – Mobile Friendly Test - Click aici
- În funcție de rezultatele testului, consultați-vă cu agenția pentru a vedea ce modificări trebuie făcute.
- Întrebați agenția dacă propune varianta reponsive pentru site (site-ul se adaptează dinamic după dimensiunea oricărui dispozitiv, adresa URL rămâne aceeași) sau varianta cu url dedicat (design standard pe orice dispozitiv mobil, site-ul pentru mobil fiind accesat separat la URL de tip m.numesite.ro).
- Implementați oricare dintre variante (ambele sunt acceptate de Google).
- Testați din nou pagina cu Mobile friendly Test.
- Testați pagina și pentru viteza de încărcare aici
- Asteptați primirea etichetei de Mobile Friendly / Pentru mobil (update-ul se face în câteva zile).
- Urmăriți rezultatele în SERP pentru a vedea efectele asupra SEO datorate variantei de mobil.
- Comparați cu auditul inițial.
Site-urile lansate de noi cu versiuni responsive sau dedicate pentru mobil au primit deja eticheta “Pentru mobil” și în prezent monitorizăm rezultatele la nivel de SEO.