Brandweb
Cristina Drumea
05.09.2019
Patricia Bertea, interviu pentru The Woman: „Când faci un lucru cu entuziasm este imposibil să nu îți iasă bine”

Patricia Bertea, CEO-ul nostru, a fost speaker la TeCOMM 2018, unde a lansat primul centru de research pentru produse digitale din România – HUMANIZE. Cu această ocazie, The Woman, publicația care susține femeile lider, a intervievat-o.

Patricia Bertea este un antreprenor cu o puternică orientare spre cercetare, strategie de marketing și inovație. De asemenea, susține antreprenoriatul în rândul studenților și nu numai. Întrebată despre cum ar trebui să arate în România un lider al schimbării din perspectiva antreprenoriatului, Patricia a răspuns: 

„A fi un lider al schimbării înseamnă în primul rând să adopți tehnologia într-un mod foarte ușor, foarte rapid, să faci parte din acea categorie care se numește categoria inovatorilor, cei care își doresc tot timpul să fie cu un pas înaintea celorlalți, să aibă cele mai noi tehnologii, cele mai noi gadget-uri, să încerce tot ceea ce este nou și a fi un lider al schimbării înseamnă în același timp a transmite și către cei din jur această dorință de schimbare, această dorință de autodepășire, această dorință de a deveni, să zicem, un model pentru ceilalți, un model bun de urmat.”

Ce sfaturi trebuie să ia în calcul viitorii antreprenori din România? 

„Un sfat pentru posibilii viitori antreprenori este să inoveze, să pornească la drum și, de ce nu, să apeleze cu încredere la ceea ce oferă statul, pentru că, în ciuda faptului că există, să zicem, o percepție generală legată de faptul că statul nu ajută antreprenorii, eu pot să vă spun contrariul. HUMANIZE este un start-up care a fost finanțat cu Start-up Nation; am colaborat foarte bine cu agenția pentru IMM-uri. Lucrurile au mers foarte bine, de asemenea, și când am început eu antreprenoriatul, respectiv în 2005. Nu știu acum dacă mai există programul, dar eu am înființat firma printr-un program special al Guvernului în care studenții nu plăteau taxe pentru înființare și ulterior, m-am angajat în cadrul propriei firme, folosind o subvenție de la stat care se oferea pentru tinerii absolvenți.”

HUMANIZE este singurul centru de cercetare pentru produse digitale din România care folosește o tehnologie bazată pe eye-tracking. Proiectul își propune să folosească această tehnologie pentru a analiza și îmbunătăți produsele digitale, cum ar fi aplicații web și mobile, cu scopul de a optimiza experiența utilizatorilor în mediul digital. Cum? Prin analizarea comportamentului natural, obiectiv, al consumatorilor. Fiind singurul proiect din România care folosește eye-tracking, Patricia povestește despre cum a luat naștere echipa de research cu ajutorul căreia lucrează la momentul actual la acest proiect:

„Pe partea de echipă de research sau de înființare a unei echipe în general, în România putem spune că este dificil, mai ales în zona de start-up-uri, din cauza concurenței pe care multinaționalele o au prin toate beneficiile pe care le oferă. E drept că, în România, pe piață există puține joburi de research, la fel cum există și un interes scăzut din partea studenților de a merge pe o carieră de research. Însă, din fericire, am reușit să fac acest lucru pentru că am conexiuni foarte puternice cu universitatea, respectiv țin cursuri de marketing digital la universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și atunci am putut să îmi selectez cei mai buni oameni care au interes specific pe acest domeniu.”

Care este secretul pentru a menține interesul viu al echipei pe acest domeniu? 
„Întotdeauna eu am plecat la drum cu foarte mult entuziasm și este principalul sfat pe care îl dau tuturor celor care pornesc la drum cu proiecte antreprenoriale și nu numai, pentru că atunci când faci un lucru cu entuziasm este imposibil să nu îți iasă bine. Și încerc ca acest entuziasm să fie molipsitor. Pe scurt, să fie molipsitor și pentru echipă.”

Citiți interviul complet aici: https://bit.ly/34lOJQh 

Înapoi la blog