Brandweb
Alexandra Huțanu
31.10.2016
Cele mai „înfricoșătoare” experiențe în online pentru utilizatori

Ce face un utilizator să fugă de un website-ul la fel de repede cum ar fugi dacă ar fi urmărit de o armată de zombie? De Halloween, vedem care sunt strigoii care ne fugăresc clienții și îi fac să se ducă la adăpostul altui site.


Neoptimizare pentru mobil

În zilele noastre, este inacceptabil ca un site să nu fie bine optimizat pentru mobil. O statistică recentă arată că 80% dintre utilizatorii de internet sunt deținători de smartphone. Cunoscând cum s-a schimbat comportamentul utilizatorilor de când a apărut era mobilului, Google a introdus mobile-friendliness ca factor de ranking. Un site care pe mobil te obligă să modifici zoomul pentru a putea naviga nu mai este acceptabil.

Mai jos aveți două exemple de site-uri neoptimizate:

Site-ul celor de la Mobexpert este neoptimizat pe mobil. Screenshot făcut pe 31 octombrie 2016          


Site-ul celor de la FC Steaua București este neoptimizat pe mobil. Screenshot făcut pe 31 octombrie 2016


Imagini mici

Implicit, un site neoptimizat pentru mobil va avea imagini mici care îl obligă pe utilizator să facă zoom pentru a le vizualiza. Sfat: nu încercați asta niciodată în magazinul dumneavoastră online.

Site-ul celor de la Metro accesat de pe mobil, 31 octombrie 2016


Prețuri ascunse

Sunteți la câteva click-uri distanță de a încheia procesul de rezervare online a camerei de hotel pentru concediu. Înainte de a finaliza, observați cu uimire că prețul inițial s-a mărit. Prețurile ascunse se numără printre cele mai mari dezamăgiri pentru utilizatori și reprezintă cel mai des întâlnit motiv pentru care o rezervare online este abandonată, cu un procent de 53%.


Timp lung de încărcare

Trăim în lumea vitezei. Nu e vorba neapărat că nu mai avem răbdare în online, ci ne-am obișnuit să nu mai avem răbdare. Ne-am obișnuit să avem acces la orice de oriunde, într-un timp foarte scurt. De aceea, atunci când dăm peste un site care se încarcă greu, ne pierdem încrederea în el și părăsim site-ul. Când vorbim de viteze de încărcare, fiecare secundă în plus contează și scade rata conversiilor, mărind rata de abandon. În plus, o viteză mică de încărcare duce la penalizări Google.


Pop-upuri enervante

Cu toții știm cât de enervant este să nu poți continua navigarea într-un site pentru că îți apare un pop-up pe care trebuie să îl închizi. În termeni de UX, problema nu doar frustrează utilizatorii, ci îi face și să își piardă încrederea în site.

Când vine vorba de pop-upuri, trebuie să știți că există și metode creative și mai puțin deranjante de a le afișa. Oricum ar fi, aveți grijă să nu le afișați exact atunci când se deschide pagina. Aveți mai jos un exemplu de un pop-up reușit de la Backlinko.


Logare pentru a intra în site

Deși opțiunea de logare este un tool foarte importantă pentru marketeri, permițându-le să adune date personale despre utilizatori, aceasta poate fi o bătaie de cap pentru clienți. Am mai povestit despre cum paginile de login pot să vă facă să pierdeți clienți aici. Ținem să vă reamintim însă că logarea încă de la începutul navigării se justifică doar dacă oferiți un motiv bun, cum ar fi accesul la oferte importante sau când vrem să inducem sentimentul de apartenență la un club exclusivist.


Rezultate irelevante

Să presupunem că sunteți interesați să cumpărați o pălărie de damă, așa că faceți o căutare pe Google după cuvântul cheie pălării damă. Prima pagină cu rezultate Google nu v-a fost pe plac, așa că treceți pe a doua pagină, intenționând să faceți un research bine pus la punct. Un anunț plătit din josul paginii 2 arată așa:

Link-ul din anunțul plătit vă duce pe o pagină cu șepci de vară:

Ca marketeri, trebuie să aveți grijă să oferiți rezultate relevante utilizatorilor. Acest lucru poate fi controlat în special la anunțurile AdWords, unde puteți targeta publicul după diverse criterii. În cazul de față, situația ar putea fi reparată prin introducerea de negative keywords.


Muzică în fundal pe site

Era o perioadă când muzica din fundalul unui site era la modă. Astăzi, nu este decât un mod de a enerva utilizatorii și chiar a-i face să zâmbească ironic. Dacă site-ul nu are legătură cu industria muzicală, cel mai bine este să evitați introducerea de coloane sonore. Vă vine să credeți sau nu, chiar și site-uri de actualitate încă au muzică pe fundal. Aveți aici un exemplu: http://www.helenhotel.ro/


Formulare de comandă lungi

Este recomandat ca un formular de contact să conțină doar câmpurile necesare, mai ales dacă formularul este pentru mobil. În aceste cazuri, nu trebuie să ne gândim doar la cum să obțineți cât mai multe informații despre utilizatori, ci trebuie să ușurați pe cât posibil procesul de înscriere sau comandă.

Al patrulea pas în rezervarea unui bilet online de la Blue Air


Oferte care nu sunt la zi

În final, rețineți că întotdeauna ofertele care apar pe site trebuie să fie actualizate. Deciziile luate în offline să apară imediat și în online, ceea ce presupune ca agenția cu care țineți legătura să fie mereu la curent cu noutățile.


Concluzia?

Noi am numi concluzia intuitivă chiar – puneți-vă în locul utilizatorilor. Fiți empatici. Nu îi alungați de pe site. Până la urmă, dacă reușiți să vă gândiți la experiența utilizatorului întâi, este mult mai probabil ca rezultatele să fie pe măsura efortului. 

Înapoi la blog